reklama

Ahoj, ja som...

Je zvláštne ako horlivo súdime, škatuľkujeme hneď ľudí podľa toho odkiaľ pochádzajú. Nedôverujeme im. Ak Arab, tak musí byť terorista.... Ak z Kolumbie, tak drogový díler...  Ak z Talianska, tak mafián... A nie podľa toho ako sa správajú pri kontakte s nami. Všimli ste si?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

"Hisham, už si tu vyše mesiaca... Čo hovoríš na Slovensko?" Spýtal sa kolega.
"Mám ho rád." Zasmiali sme sa. "Nie vážne, mám ho rád."
"Slovensko či slovenské dievčatá?" Nedalo mi si doňho vrtnúť.
"Slovensko, i keď je pravda, že i dievčatá tu máte pekné..." Odpovedal Hisham.
"Však?" Smial sa kolega a mrkol na mňa. Začala som byť zvedavá.
"Prečo máš rád Slovensko Hisham?" Spýtala som sa.
"Tam v Libanone odkial ja pochádzam je zvykom pri stretnutí dvoch ľudí ako prvé sa spýtať odkial si? Pričom ak si náhodou z inej oblasti ako ja napr. ja zo severu a ty z juhu znamená to, že ja som moslim a ty si kresťan-žid-neznaboh, alebo čokoľvek iné čo ťa napadne. Čo pre mňa znamená, že naša debata nech mala byť akokoľvek dôležitá sa práve skončila. To len preto, že nepochádzame z rovnakej časti Libanonu pretože niesme rovnakého vyznania. A tým pádom ma nezaujíma ani tvoje meno. Ale vy Slováci ste iný. Srdečnejší. Nech prídem kamkoľvek a stretnem kohokoľvek jeho prvé slová sú - Ahoj, ja som Peter-Magda-Jana-Milan... A ty? Pričom môj pôvod pre vás nieje až tak dôležitý ako u nás doma. Pre vás som jednoducho Hisham. Preto mám rád Slovensko."

Adela Holakova

Adela Holakova

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žena s dušou dievčatka alias pračlovek stratený v novoveku... Rozprávač príbehov.... Zoznam autorových rubrík:  InsomniaSúkromnéZahranicie domaNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu