reklama

Hrdosť

Je deň ako každý. S možno trošku krajším ránom. Slnečným. I keď na letný čas ani to nieje nič neobvyklé. Stojím na zastávke električky a čakám na svoj ranný spoj. Keď tu zrazu s poza chrbta sa mi ozve.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

"Heeeeeeeej Peťoooooooo...! Peeeeeeeťooooooo!" To už moja zvedavosť nevydrží a obzriem sa. Skúšam byť nenápadná. Spolu so mnou i zvyšok ľudí nachádzajúcich sa na zastávke.
"Peeeeeeťooooooo...! No ták! Čo ma nevidíš?" Kričiaci muž máva a gestikuluje. Zjavne na niekoho na druhej strane ulice.
"Peeeeťooooooooo! Haloooooooo! To som ja! Tuuuuuu!" To už oficiálne bez hanby sledujem muža a skúšam v duchu hádať, kto y tých ľudí na druhej strane ulice je Peťo.
"Peeeeeeeťooooooo!" Z davu sa odpojí mladý chalan a kráča smerom k našej zastávke.
"No konečne, že si ma zbadal." Chalan sa usmeje a podíde bližšie k mužovi.
"No ahoj, rozprávaj, ako sa máš?" Chalan prikivuje, že dobre.
"To som rád, kam si sa vybral?" Chalan sa rozhliada.
"No ja idem akurát domov. Mám po nočnej vieš?" Chalan začne nervózne si podupávať na mieste. Zistil, že väčšina očí na zastávke je upriamená na neho a jeho známeho. Muž si to však nevšima.
"No nič moc, ale predsa 45Sk/hod. je 45Sk. Ty sa máš. Ty budeš študovaný. Ešte stále si na tej vysokej škole? Kde to bolo... V Trnave?" Chlapec sa červená. Prikyvuje.
"To je dobre. Budeš študovaný. Nie ako ja." Chlapec sa usmeje.
"Nemám školy síce ako ty, ale 45Sk/hod. si ešte dokážem zrátať." Chlapec prešlapuje z nohy na nohu.
"Áno, z tvojho pohladu som možno sprostý a nevzdelaný." Chlapec zavrtí hlavou.
"Ale zato šetrím kde sa dá. Lebo peniaze doma treba. Na Život. " Chlapec sa uchechtne.
"Lístok máš? Počkaj, už som našiel... Nie, ešte nejdem hneď domov." Spýtavý pohlad chlapca.
"No po šichte zvyknem ešte chodiť na rannú kávu." Chlapec nechápe.
"Preto idem električkou. Na Hlavnej stanici ju maju za 7Sk!" Chlapec sa usmeje.
"Not z sa len smeješ. Vážne! Za 45Sk/hod. si nemôžem veľmi vyskakovať. No ty budeš študovaný, budeš sa mať lepšie." Chlapec pokrčí plecami a usmeje sa.
"Vieš hoci nemám školy ako ty a robím za 45Sk, no som Jozef Klčo, róm a som na seba hrdý, že sa dokážem postarať o seba a rodinu!"

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V tom prišla električka. Nastúpila som. Usmievajúc sa a rozmýšlajúc - bodaj by nás takto na seba hrdých poctivých ľudí bolo v živote čo najviac. V tomto sa máme stále čo učiť...

Adela Holakova

Adela Holakova

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Žena s dušou dievčatka alias pračlovek stratený v novoveku... Rozprávač príbehov.... Zoznam autorových rubrík:  InsomniaSúkromnéZahranicie domaNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu